دلایل کار نگردن یخساز یخچال فریزر

در دنیای مدرن و گرمای تابستان، ما اجازه نمی‌دهیم چیزی بین ما و یخ یخچال قرار بگیرد. در دهه 1800 یخ طبیعی آنقدر تقاضا داشت که استخراج و به سراسر جهان ارسال می شد. این امر از طریق زنجیره تامین صنعتی گسترده ای از واگن ها، قایق ها و خانه های یخی انجام می شد.

امروزه اکثرا با خرید یخچال فریزر مدرن ما یخ ساز در یخچال خود را امری بدیهی و عادی می دانیم. این البته تا زمانی که یخساز خراب نشود. ممکن است یخ ساز یخچال شما شبیه وسیله جادویی باشد، اما اینطور نیست. رفع مشکلات یخ ساز یخچال معمولاً یک راه حل آسان است.

یخ ساز یخچال چگونه کار می کند؟

همه با منطق یک سینی یخ پلاستیکی ساده آشنا هستند. آب را در خانه های داخل سینی می ریزند و در فریزر می گذارند تا یخ بزند. سپس سینی‌ها را با دست می‌پیچانند تا مکعب‌ها جدا شوند و هر گونه اتصال بین آنها شکسته شود. اکنون، مکعب ها آماده اند تا هر چیزی از نوشابه گرفته تا نوشیدنی را خنک کنند. اکثر یخ سازهای مکانیکی یخچال دارای مکانیزم مشابهی هستند.

در این سیستم‌ها، یک شیر ورودی، آب را از پشت یخچال به سینی فریزر پمپ می‌کند. معمولاً این آب قبل از پر کردن خانه های یخ ساز شما از فیلتر آب عبور می کند. هنگامی که یک ترموستات تشخیص می دهد که آب به یخ تبدیل شده اند، یک هیتر زیر سینی روشن می شود. این چرخه گرم شدن مکعب ها را شل می کند.

سپس یک بازوی اجکتور جداگانه، مکعب‌ها را از خانه ها به داخل سطل فشار می‌دهد. اکثر دستگاه های یخ یخچال شامل یک میله فلزی سفت و سخت به نام بازوی کنترلی هستند که در بالای سطل ذخیره سازی مکعب یخ قرار دارد. پس از بیرون ریختن دسته ای از تکه های یخ به داخل سطل، این نوار می افتد.

هنگامی که یک جا یخی مانع از افتادن بازوی کنترل از نقطه خاصی می شود، یخ ساز مکانیکی خاموش می شود. سطل پر شده و این فرایند قطع کن از تولید بیش از اندازه جلوگیری می کند.

اگر یخ ساز یخچال من از کار بیفتد چه باید کرد؟ نحوه تعمیر یخ ساز

به احتمال زیاد، هنگامی که یخ ساز شما به درستی کار نمی کند، راه حل این است که چیزی جزئی را بازنشانی کنید. با این حال، در صورت نیاز به تعویض بخشی از دستگاه، حتماً با یک متخصص تماس بگیرید.

1. نگاهی به بازوی کنترل و کلید برق بیندازید

اگر یخ ساز شما یخ تولید نمی کند، اما در سطل یخ وجود دارد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که خاموش شدن نوار را بررسی کنید. این نوار بازوی کنترل نامیده می شود.

اگر بازوی کنترل بالا رفته است، با فشار دادن دقیق آن به سمت پایین، بررسی کنید که آیا به چیزی گیر کرده است یا خیر. یکی از رایج ترین مشکلات زمانی اتفاق می افتد که بازوی یخ ساز گیر می کند. این کار باعث خاموش شدن یخ ساز می شود.

برخی از یخچال های جدید به شما امکان می دهند یخ ساز خود را با کلید برق یا نمایشگر دیجیتال روشن یا خاموش کنید. مطمئن شوید که مال شما به طور تصادفی خاموش نشده است.

2. نوع نصب یخچال را بررسی کنید

یخ سازها به شیب حساس می باشند باید یخچال در سطح بدون شیب نصب شوند. به همین ترتیب، خود یخچال باید تراز باشد. سخت افزار یخ ساز خود را دوباره چک کنید و مطمئن شوید که به خوبی پیچ شده و آسیبی ندیده است.

3. فیلتر آب را تمیز یا تعویض کنید

اکثر دستگاه های یخ ساز مدرن دارای یک فیلتر آب بین خط تامین آب و یخ ساز هستند. یخچال های هوشمند اغلب زمانی که فیلتر نیاز به تعویض دارد به شما اطلاع می دهند. اگر مدتی از تعویض فیلتر گذشته باشد، احتمال مسدود شدن آن با رسوبات معدنی وجود دارد. اگر یخ ساز شما آب کافی دریافت نمی کند، بهتر است این موضوع را بررسی کنید.

4. جریان آب قابل تنظیم را بررسی کنید

برخی از یخچال ها دارای کنترلی هستند که به شما امکان می دهد جریان آب را به داخل یخ ساز تنظیم کنید. این به کنترل اندازه مکعب یخ کمک می کند. اگر ورودی آب خیلی کم باشد، می تواند مکعب های شما را کوچکتر از حد ایده آل کند. اگر خیلی زیاد باشد می تواند باعث یخ زدن کل یخ ساز شما شود. اگر این علائم را مشاهده کردید، بررسی کنید تا مطمئن شوید که کنترل اجازه نمی دهد آب زیاد یا خیلی کم به یخ ساز وارد شود.

5. دمای فریزر خود را بررسی کنید

مشکلات دمای یخچال ممکن است بیشتر از آنچه فکر می کنید رایج باشد. اگر یخ ساز شما یخ را نگه نمی دارد، این می تواند نشانه ای از این باشد که فریزر شما دمای مناسب را حفظ نمی کند. قبل از اینکه نگران شوید، به دنبال صفحه کنترل دما باشید. برخی از فریزرها به شما امکان کنترل دما را می دهند. آن را نزدیک به 0 درجه فارنهایت (18- سانتیگراد) تنظیم کنید. اگر نتواند این دما را حفظ کند، ممکن است مشکلات عمیق تری داشته باشید.

6. آب ورودی را از حالت یخ خارج کنید

گاهی اوقات آب ورودی برای یخ ساز ممکن است بسته شود . این می تواند منجر به تکه های یخ کوچک شود. گاهی اوقات ممکن است یخ ساز آب دریافت نکند و در نتیجه یخ تولید نشود. اگر مشکوک به این موضوع هستید، وقت آن رسیده است که لوله آب خود را یخ زدایی کنید. با جدا کردن یخچال از برق شروع کنید. معمولا یخ سازها با دو پیچ به دیواره فریزر شما متصل می شوند. از یک پیچ گوشتی برای جدا کردن یخ ساز خود استفاده کنید و آن را روی پارچه تمیز قرار دهید.

دریچه ورودی آب را با وصل کردن یک سشوار به خروجی، گرم کنید. بدون اینکه اجازه دهید سشوار با آب در تماس باشد، هوای گرم سشوار را به داخل شیر هدایت کنید. مراقب باشید که شیر را بیش از حد گرم نکنید – از حرارت متوسط ​​با کمی حرکت استفاده کنید.

هنگامی که یخ ساز خود را دوباره وصل می کنید، بررسی کنید که صفحه دمای فریزر دقیق باشد. اگر خط همچنان به یخ زدن ادامه دهد، ممکن است مشکلی در شیر تامین آب اتوماتیک داشته باشید.

7. شیر و خط آب خانه خود را بررسی کنید

اکثر یخچال ها از شیر برقی آب الکترومغناطیسی استفاده می کنند. این شیر به خط آب خانه شما در پشت یخچال متصل می شود. هنگامی که به درستی کار می کند، این دریچه هنگام فعال شدن برای چند ثانیه باز می شود و اجازه می دهد چند اونس آب وارد سیستم شود.

می‌توانید با کشیدن یخچال و باز کردن اتصال آب خانه بررسی کنید که آیا خط آب خانه‌تان کار می‌کند یا خیر. وقتی آب را چک می کنید یک سطل یا پارچه ای در دست داشته باشید. اگر مشکلی در خط آب خانه شما وجود دارد، توصیه می کنیم با یک متخصص تماس بگیرید تا مشکل را بررسی کند. مطمئن شوید که قطعه مناسب یخچال خود را پیدا کرده اید.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با طرز کار یخساز یخچال صحبت کردیم و سپس نحوه راه اندازی یخساز و تنظیمات آن را بیان کردیم. یادآوری می‌کنیم که برند یخچال شما مهم نبوده و از این مطالب برای انواع برندهای ایرانی و خارجی یخچال می‌توانید استفاده کنید. در صورتی که با یخساز خود دچار مشکل شده و قادر به برطرف کردن آن نیستید، برای صرفه جویی در وقت و هزینه، توصیه می شود از یک تکنسین متخصص راهنمایی بگیرید.

اگر دنبال قیمت مناسب لوازم خانگی و کم مصرف می باشید که دارای امکانات روز باشد مجموعه مدلهایی فروشگاه اینترنتی بانه۹۰ می توانند در لیست نهایی خرید شما باشد و با خرید هر کدام قطعا از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. برای مشاوره بیشتر و اطلاع از قیمت دقیق میتوانید در واتس اپ یا از طریق تماس از راهنمایی همکاران ما بهره مند شوید. در ضمن برای دیدن قیمت یخچال اصلی، قیمت لباسشویی بانه، قیمت مایکروویو و سولاردوم، قیمت ظرفشویی خارجی و تلویزیون برند اصلی از برندهای معتبر خارجی از وب سایت ما دیدن فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *