اولد ال جی یا سونی، کدام یک را خریداری کنم؟

تلویزیون های اولد اساسا به سونی تعلق داشته، که امروزه توسط شرکت های زیادی تولید می شوند. اولد یک فناوری نوین در صنعت تلویزیون است که توانسته است جای تلویزیون های LED را بگیرد و محبوبیت خاصی را در میان کاربران تلویزیون ایجاد کند. اولد چه از نظر ساخت و طراحی و چه از نظر کیفیت تصویر که ارائه می دهد فوق العاده عمل کرده است. اما چرا  اولد OLED متمایز و متفاوت است؟

اولد OLED

اولد برگرفته از عبارت Organic LED است که به صورت اختصار OLED برای نام گذاری تلویزیون هایی که این فناوری را دارند استفاده می شود. در OLED دیگر نور پس زمینه وجود ندارد و این ماده ارگانیکی(آلی) نور لازم برای پیکسل ها را تامین می کند. با عبور جریان الکتریکی از لایه الی پیکسل ها به صورت کاملا مستقل از همدیگر روشن و خاموش می شوند که به موجب آن دقت نور دهی پیکسل ها افزایش می یابد. صفحه نمایش در تلویزیون های OLED همان صفحه نمایش LCD است که در تلویزیون های LED استفاده می شود اما بعد از صفحه نمایش دیگر هیچ شباهتی به تلویزیون های LED ندارد. اما اولد OLED چه مزیت هایی را محقق کرده است؟ 

سونی تولید کننده اصلی اولد

برای بسیاری از کاربران جای سوال است که تولید کننده اصلی تلویزیون اولد کدام شرکت است یا آیا شرکت های تلویزیونی دیگر تلویزیون اولد را تولید می کنند یا نه این فناوری تنها به یک شرکت ختم می شود. در واقع سونی اصلی ترین و اولین تولید کننده تلویزیون اولد در جهان است که اولین اواد خود را در سال 2007 تولید کرد. بعد از سونی ال جی هم در سال 2010 اولین اولد خود را تولید کرد. فرایند تولید تلویزیون اولد بسیار هزینه بر است و علاوه بر آن زمان زیادی هم لازم دارد. بسیاری از شرکت ها پنل های اولد  را  از سونی یا ال جی خریداری می کنند و در تلویزیون های خود قرار می دهند. 

اولی ال جی یا اولد سونی

ما در بالا ویژگی اولد را توضیح دادیم حالا اگر تلویزیون اولد از دو برند در بازار باشد کدام یک خریداری شود بهتر است؟ ال جی فناوری اولد را بر روی تلویزیون های خود پیاده کرد اما تلویزیون فقط به صفحه نمایش ختم نمی شود، پردازنده، ویژگی های HDR و محدوده دینامیکی و بسیاری دیگر در کیفیت تصویر سهیم هستند. تا اینجا مشخص شد که پنل در هر دو برند مشترک است . ال جی متناسب با انتظاری که از پنل اولد خود دارد پردازنده های هوشمند را در تلویزیون های خود قرار داده است و سونی هم از آن الگو گرفته و پردازنده خیلی قوی تر از آنچه در تلویزیون های LED خود قرار می داد در تلویزیون های اولد قرار داده است. باید دو تلویزیون اولد ال جی و سونی را در مقابل هم قرار داد و آنگاه نظر داد که کدام یک کیفیت تصویر بهتری دارند ولی قطع به یقین برگ برنده با ال جی خواهد بود چرا که شرکت ها همیشه آنچه را در چنته دارند رو نمی کنند.

جمع بندی

بهترین و برترین فناوری در صنعت تلویزیون اولد OLED بوده است، این فناوری به زودی و به صورت کلی جای تلویزیون های LED را خواهد گرفت. اولد اساسا به سونی و ال جی تعلق دارد ولی شرکت های دیگر مانند  فیلیپس پنل های ال جی را خریداری کرده و تلویزیون های اولد را روانه بازار می کنند. از آنجا که این فناوری به صورت اورجینال از آن ال جی و سونی بوده و متناسب با آن دیگر قسمت های تلویزیون طراحی و اتخاذ شده به نطر می رسد که کیفیت برند منبع یعنی ال جی از برند های دیگر در زمینه تلویزیون اولد بیشتر باشد.

دیگران خوانده اند:

تفاوت سری SM و UM در تلویزیون های ال جی

تکنولوژی Mini Led در تلویزیون های ال جی ۲۰۲۰

تکنولوژی Mini Led در تلویزیون های ال جی ۲۰۲۰

کیفیت تصویر ۸K چیست؟ آیا باید تلویزیون جدید را خریداری کرد یا منتظر ماند؟


برای مشاهده تلویزیونهای OLED و منحنی در وبسایت بانه 90 اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED سامسونگ در وبسایت بانه 90 اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED ال جی وبسایت بانه 90 اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED سونی در وبسایت بانه 90 اینجا کلیک کنید

6 پاسخ
  1. زانکو
    زانکو گفته:

    وقتی که شرکت ال جی خودش پنل OLED اولد رو خودش ساخته چرا انحصاریش نمیکنه که تو دنیا بیشتر تو چشم بیاد و پیشرفت کنه چرا باید بفروشه به شرکت های دیگه ممنون از اینکه جواب سؤال ها رو میدید

    پاسخ
    • admin2
      admin2 گفته:

      برای اطلاع از قیمت با بخش فروش تماس حاصل فرمایید البته قیمت های موود در سایت هم بروز است

      پاسخ
    • admin2
      admin2 گفته:

      سلام
      فعلا تلویزیون های اولد سونی در بازار وجود ندارند اما به زودی وارد بازار خواهند شد

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *