فناوری LED Clear Motion تلویزیون های سامسونگ

سامسونگ، غول الکترونیکی، همچنان محصولات سامسونگ در بازار جهانی به قدرت خود ادامه می دهد. تلویزیون سامسونگ که به خاطر فناوری پیشرفته و ویژگی‌های نوآورانه‌اش شناخته می‌شود، به‌طور مداوم مرزهای آنچه را که یک تلویزیون می‌تواند ارائه دهد، پشت سر گذاشته است. تلویزیون‌های QLED و Neo QLED آن‌ها دارای کیفیت تصویر استثنایی، رنگ‌های زنده و سطوح روشنایی بی‌نظیر هستند که آن‌ها را به بهترین انتخاب برای بینندگان باهوش تبدیل می‌کند.

بر طبق آمار وب سایت statista سامسونگ در صدر لیست پرفروشترین برند تلویزیون در آمریکای شمالی می باشد. تلویزیون‌های 4K سامسونگ به یک عنصر اصلی در خانه‌های مدرن تبدیل شده‌ و تصاویری خیره‌کننده را ارائه می‌کنند که تجربه سرگرمی خانگی را دوباره تعریف می‌کنند. برای درک واقعی وضوح تلویزیون 4K خود، پیکربندی صحیح تنظیمات تصویر ضروری است.

ویژگی های هموارسازی حرکت، حالت تار و مبهم را که از تصاویر متحرک سریع رخ می دهد، حذف می کند. در تلویزیون های 4k سامسونگ، اینها به عنوان Auto Motion Plus یا Picture Clarity شناخته می شوند. این تنظیمات هموارسازی حرکت در پخش زنده، مانند رویدادهای ورزشی، که با سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌شوند، عالی به نظر می‌رسند. با این حال، اکثر فیلم‌ها با سرعت 24 فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌شوند و قرار نیست با این ویژگی‌ها فعال این محتوا را مشاهده کنید.

در این حالت هنگامی که روشن می شود، این باعث ایجاد افکت soap opera (این افکت نام محاوره‌ای برای جلوه‌های بصری ناشی از درون‌یابی حرکتی در تلویزیون است که برخی افراد آن را نامطلوب می‌دانند. درون یابی حرکتی فرآیندی است که توسط نمایشگرهای با رفرش ریت بالا انجام می شود که در آن فریم های تولید شده بین فریم های اصلی یک ویدیو قرار می گیرند.) می شود که باعث افت کیفیت تصویر خواهد شد. اجازه دهید به شما نشان دهیم که چگونه این تنظیمات را در تلویزیون تغییر دهید.

 

روشن و خاموش کردن Auto Motion Plus

تنظیمات هموارسازی حرکت را در تلویزیون خود تغییر دهید
به Settings > Picture > Expert Settings > Auto Motion Plus Settings (Picture Clarity Settings) بروید.
تنظیم پیش فرض Auto است. این بدان معناست که این ویژگی به طور خودکار بر اساس نوع برنامه در حال تماشا روشن و خاموش می شود.
Auto Motion Plus (Picture Clarity) را انتخاب کنید تا تنظیمات را به خاموش یا سفارشی تغییر دهید.

اگر سفارشی (Custom) را انتخاب کنید، سه گزینه اضافی در دسترس است:

کاهش تاری: هنگامی که هر چیزی که روی صفحه در حال حرکت است در همان حین بیشتر متمایز یا مبهم می شود (حالت شبح)، ممکن است متوجه تاری در تلویزیون خود شوید. برای تنظیم Blur از کلیدهای جهت روی کنترل از راه دور استفاده کنید.

کاهش لرزش: لرزش زمانی رخ می دهد که صفحه نمایش تلویزیونی یا فیلم شما فریم های کمتری نسبت به نمایشگر تلویزیون داشته باشد. این می تواند باعث شود حرکت، مانند حرکت دوربین یا زوم، زمانی که باید صاف باشد، تصویر ناصاف است. برای تنظیم تنظیمات Judder از کلیدهای جهت روی کنترل از راه دور استفاده کنید.

LED Clear Motion: این گزینه به شما امکان می دهد نور پس زمینه LED را برای وضوح تصاویر با حرکت سریع پیکربندی کنید. می توان آن را برای روشن یا خاموش کردن انتخاب کنید.

خلاصه مطلب

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول، به‌عنوان یک شرکت تجاری تأسیس شد و در طول ۳ دهه نخست، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های ارائه خدمات مالی و بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی توسعه داد و در پایان دهه ۱۹۶۰ وارد صنعت الکترونیک گردید. تلویزیون سامسونگ که به خاطر فناوری پیشرفته و ویژگی‌های نوآورانه‌اش شناخته می‌شود، به‌طور مداوم مرزهای آنچه را که یک تلویزیون می‌تواند ارائه دهد، پشت سر گذاشته است.

تلویزیون‌های QLED و Neo QLED آن‌ها دارای کیفیت تصویر استثنایی، رنگ‌های زنده، سطوح روشنایی بی‌نظیر و با ضخامت اندک جزو لوکس ترین مدلهای بازار هستندکه انگار از آینده وارد زندگیمان شده اند  اخیرا هم مدلهای  QD-OLED ، برترین مدل تلویزیون در بین همه برندها تبدیل شده است.

همانطور که گفته شد، شرکت سامسونگ فناوریهای بسیار متنوعی در محصولات خود علی الخصوص تلویزیون خود بکار گرفته است. که یکی از این فناوری های می توان به Clear Motion اشاره کرد. این تکنولوژی زمانی کاربرد دارد که فیلم و محتوایی که پخش می کنید با 30 فریم ضبط شده اند روشن کردن آن به بهبود کیفیت تصویر می انجامد. ولی از آنجایی که بیشتر محتوا با 24 فریم بر ثانیه ضبط شده اند، روشن ماند این گزینه می تواند کیفیت تصویر را پایین بیاورد. اگر دنبال دستکاری زیاد منو تلویزیون نیستید، پیشنهاد می شودن آن را روی اتوماتیک گذاشته و از منو تلویزیون خارج شوید.

فروشگاه بانه ۹۰ به عنوان نمایندگی فروش لوازم خانگی سامسونگ در بانه تخصصی ترین فروشگاه لوازم خانگی ایران در خدمت شما عزیزان هستیم. اگر دنبال قیمت مناسب لوازم خانگی و کم مصرف می باشید که دارای امکانات روز باشد مجموعه مدلهایی فروشگاه اینترنتی بانه۹۰ می توانند در لیست نهایی خرید شما باشد و با خرید هر کدام قطعا از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. برای مشاوره بیشتر و اطلاع از قیمت دقیق میتوانید در واتس اپ یا از طریق تماس از راهنمایی همکاران ما بهره مند شوید. در ضمن برای دیدن قیمت یخچال اصلی، قیمت لباسشویی بانه، قیمت مایکروویو و سولاردوم، قیمت ظرفشویی خارجی و تلویزیون برند اصلی از برندهای معتبر خارجی از وب سایت ما دیدن فرمایید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *