بهترین تلویزیون های گیمینگ سونی

یک تلویزیون گیمینگ خوب مدلی است که به طور یکپارچه بین شما و شخصیت درون بازی شما پل می کند. بنابراین شما واقعاً می توانید احساس کنید که در حال کاوش در جهان های دیجیتالی بسیار دقیق هستید. وقتی به دنیای مدرن تلویزیون ها نگاه می کنیم، می توان به راحتی در پیچ و خم اصطلاحات فنی و اصطلاحات تخصصی گم شد.

اگر به دنبال خرید تلویزیون عالی هستید، هر یک از بهترین تلویزیون های 2024 باید برای شما مناسب است. اما اگر به دنبال خرید بهترین تلویزیون گیمینگ برای لذت بردن هرچه بیشتر از سرگرمی خانگی خود هستید، باید چند نکته دیگر را در نظر بگیرید. تقریباً تمام تلویزیون‌های مدرن دارای حالت بازی با کاهش تاخیر ورودی هستند. کیفیت تصویر واضح تر؛ و وضوح، رنگ، کنتراست و روشنایی عالی (همه عواملی که یک مدل را برای انجام بازی های ویدیویی مناسب می کند).

تلویزیون شما همچنین باید دارای HDMI 2.1 باشد تا بهترین تجربه بازی را داشته باشید. اگر به دنبال جفت کردن تلویزیون پرچمدار خود با پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس یا هر دو هستید به تلویزیونی با HDMI 2.1، 120 هرتز و نرخ رفرش متغیر نیاز دارید. ما شما را با مهم‌ترین ویژگی های یک تلویزیون گیمینگ آشنا می‌کنیم و این که چگونه بر تجربه بازی شما تأثیر می‌گذارند!

فاکتورهایی که در خرید تلویزیون گیمینگ باید در نظر بگیرید؟

قیمت:

قیمت تلویزیون ها از متغیر است. تلویزیون با صفحه نمایش کوچک‌ ارزان‌تر هستند، مارک‌های معروف معمولا قیمت بالاتری دارند و پرداخت پول بیشتر نیز می‌تواند کیفیت تصویر بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد. اکثر تلویزیون‌های سطح پایه (رده اقتصادی) برای اکثر مردم تصویر و امکانات مناسبی دارند، اما اگر دنبال تلویزیون گیمینگ تاپ همچون تلویزیون گیمینگ سونی هستید باید قیمت بیشتری بپردازید.

اندازه صفحه نمایش:

در فلسفه ما تلویزیون بزرگتر بهتر است. ما اندازه حداقل 43 اینچ برای یک تلویزیون اتاق خواب و حداقل 55 اینچ برای یک اتاق نشیمن یا تلویزیون اصلی را توصیه می کنیم  و 65 اینچ یا بزرگتر حتما بهتر است. بیش از هر “ویژگی” دیگری، افزایش اندازه صفحه تلویزیون بهترین استفاده از پول شما است. یکی از رایج ترین شکایات پس از خرید تلویزیون که شنیده ایم از سوی افرادی است که پشیمان از خرید تلویزیون با اندازه کوچک هستند. ما به ندرت می شنویم که مردم از اندازه بالای تلویزیون خود شکایت کنند.

کیفیت تصویر

رزولوشن یکی از اولین چیزهایی است که احتمالاً هنگام تماشای تلویزیون به آن فکر می کنید. خوشبختانه، این یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن دقت کرد! کنسول هایی مانند PS5 و Xbox Series X اکنون می توانند بازی ها را با وضوح 4K تولید کنند. این واقعا به گرافیک های نسل بعدی اجازه می دهد تا بدرخشند. مدل‌هایی با کاراکتر واقعی‌تر به نظر برسند و محیط‌های درون بازی عملاً سرشار از انرژی و زندگی هستند. چه بخواهید در جدیدترین حماسه RPG جستجو کنید و چه برای بازی کردن جدیدترین بازی‌های سرکش، تلویزیونی با وضوح عالی می‌خواهید!

ممکن است تا آنجا پیش برویم که بگوییم تلویزیون 4K برای استفاده حداکثری از کنسول هایی مانند PS5 و Xbox Series X ضروری است. این کنسول ها با گرافیک 4K طراحی شده اند! قیمت تلویزیون های 4K اکنون در واقع بسیار مقرون به صرفه هستند. هنگامی که نمایشگرهای 4K برای اولین بار معرفی شدند، قیمت ها به اندازه ای بالا بود که باعث می شد هر کسی تنواند یکی از آنها را خریداری کند. اما امروزه، تلویزیون های 4K را می توان به راحتی بدون نیاز به صرف هزینه هنگفتی، خریداری کنید!

تاخیر ورودی

این بزرگترین فاکتور برای اکثر گیمرهای حرفه ای است. زمان اندازه‌گیری شده بین فشار دادن یک دکمه روی دسته بازی تا عملکرد مربوطه در بازی که نمایش داده می‌شود، به عنوان رتبه تاخیر ورودی تلویزیون نشان داده می‌شود. به معنای واقعی کلمه، رقم داده شده مقدار زمانی است که بین اقدامات شما و نتیجه روی صفحه می گذرد.

اگر تاخیر ورودی تلویزیون شما خیلی زیاد باشد (ما هر چیزی را زیر 50 میلی‌ثانیه به عنوان خوب و زیر 25 میلی‌ثانیه عالی رتبه‌بندی می‌کنیم) می‌توانید در بازی‌های چندنفره رقابتی در یک نقطه ضعف بزرگ قرار بگیرید – به هر واکنشی که انجام می‌دهید نزدیک به 100 میلی‌ثانیه اضافه کنید و این کار را انجام خواهید داد. به سرعت متوجه شوید که چقدر می تواند احساس بدی داشته باشد. متأسفانه، اطلاعات همیشه برای رتبه بندی تاخیر ورودی تلویزیون به راحتی در دسترس نیست، زیرا بسیاری از تولیدکنندگان این رقم را به طور کامل حذف می کنند. ما به شدت خرید هر مدلی را با سرعت کمتر از 25 میلی‌ثانیه توصیه می‌کنیم.

نرخ تازه‌سازی بالا (High Refresh Rate)

با توجه به اینکه نرخ تازه‌سازی سرعتی است که تصویر روی صفحه با آن تغییر می‌کند، نرخ تازه‌سازی بالاتر برای بازی ترجیح داده می‌شود زیرا تعداد فریم‌های بیشتر در ثانیه تصویر روی صفحه را بسیار روان‌تر می‌کند. تلویزیونهای اقتصادی 50 هرتز دارند (تصویر جدیدی را 50 بار در ثانیه به‌روزرسانی یا ایجاد می کند.) در صورتیکه مدل های پرچمدار 120 هرتز و بالاتر هستند.

فناوری نمایش

برای گیج‌کننده‌تر شدن اوضاع، کنسول‌های جدید تصاویر HDR را معرفی می‌کنند به این معنی که برای استفاده کامل از ویژگی‌های ارائه شده به تلویزیون سازگار با HDR نیاز دارید. HDR به عنوان بزرگترین جهش در کیفیت بصری از زمان جهش به Full HD از وضوح HD قرار گرفته است، به این معنی که اگر به کنسول های جدید نگاه می کنید، انتخاب یک تلویزیون سازگار با HDR ممکن است تصمیم عاقلانه ای باشد.

قابلیت اتصال

برای اکثر افراد، تنها چیزی که نیاز دارید یک پورت HDMI برای کنسول های خود است. کنسول های نسل فعلی و قبلی با اتصال HDMI سازگار هستند که تمامی تلویزیون های HD به آن مجهز خواهند بود.

یک بار دیگر، کنسول های جدید الزامات فناوری را به طور قابل توجهی متزلزل می کنند. به عنوان مثال، برای اجرای بازی‌ها با کیفیت 4K در PS4 Pro، سونی تأیید کرده است که برای اطمینان از عملکرد 60 فریم در ثانیه با وضوح 4K Ultra HD به کابل و پورت HDMI 2.0 نیاز است. قبل از اینکه اقدام به خرید کنید، بررسی کنید تلویزیون انتخابی شما پورت های لازم برای کنسول یا دستگاه جانبی مورد نظر شما را داشته باشد (در بلوری های Ultra HD نیز از HDMI 2.0 استفاده می شود).

کنسول های نسل جدید مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیاز به حجم بالاتری از انتقال داده بین خود و تلویزیون دارند. HDMI 2.1 از طیف وسیعی از رزولوشن‌های ویدیویی بالاتر و نرخ تازه‌سازی پشتیبانی می‌کند و برای بازی‌های ویدیویی که به هر دو نیاز دارند، عالی است. پس تلویزیون شما حداقل باید یک پورت HDMI نسخه 2.1 داشته باشد.

VRR و ALLM

به ترتیب برای نرخ نوسازی متغیر و حالت خودکار با تأخیر کم ، هر دو ویژگی مهمی هستند که هنگام خرید تلویزیون گیمینگ باید به آنها توجه کنید. VRR نشان دهنده تمایل یک بازی ویدیویی به استفاده از نرخ تازه سازی متفاوت به جای یک سرعت تازه سازی واحد مانند تلویزیون و فیلم است. این بدان معناست که فاصله نمایش بین هر فریم ممکن است از یک فریم به فریم دیگر متفاوت باشد، بنابراین تلویزیون هایی که با پشتیبانی از VRR مشخص شده اند، این محتوا را بهتر مدیریت می کنند.

در مورد ALLM، این فناوری به HDMI 2.1 مرتبط است و هر زمان که کنسول بازی شما متصل است، به طور خودکار کمترین تنظیمات تأخیر را در تلویزیون شما انتخاب می کند. این به شما پاسخگوترین کنترل ها را برای بهترین تجربه بازی می دهد.

پردازنده تصویر

این یک نکته کاملاً کلی است، زیرا یک پردازنده خوب هر ویژگی دیگری را که تلویزیون را برای بازی مناسب می کند، تسهیل می کند. به عنوان مثال پردازنده Cognitive Bravia XR سونی را در نظر بگیرید، این کار محتوایی را که در حال تماشای آن هستید تجزیه و تحلیل می‌کند و از هوش مصنوعی برای بهبود محتوای بازی استفاده می‌کند تا به بهترین صورت با نحوه جذب تصویر و صدا توسط مغز انسان مطابقت داشته باشد. به ویژگی‌های پردازنده توجه کنید و به این فکر کنید که چگونه می‌تواند بر تجربه بازی شما تأثیر مثبت بگذارد. در حال حاضر بهترین تولیدکنندگان پردازنده تصویر می توان شرکت های سونی، ال جی و سامسونگ را نام برد.

آیا می توانید از تلویزیون 8K برای بازی استفاده کنید؟

در این مرحله، احتمالاً از خود می‌پرسید که آیا ارزش خرید یک تلویزیون 8K برای گیم را دارد یا خیر. به هر حال، با تعداد پیکسل دو برابر یک تلویزیون 4K، مطمئناً تلویزیون 8K بهترین گزینه برای درخشش بازی های شما است. متأسفانه، خرید یک تلویزیون 8K به طور خاص برای بازی در حال حاضر یک سرمایه گذاری مطلوب نیست. قبلاً اشاره کردیم که کنسول هایی مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس تنها می توانند رزولوشن 4K داشته باشند. این بدان معنی است که آنها نمی توانند بازی ها را با کیفیت 8K تولید کنند! به این ترتیب، یک تلویزیون 8K که فقط قصد دارید از آن برای بازی استفاده کنید، یک سرمایه هدر رفته است! با این حال، اگر می‌خواهید از تلویزیون 8K خود برای محتوای دیگر خارج از بازی‌ها، مانند فیلم و تلویزیون استفاده کنید، ممکن است سرمایه‌گذاری ارزشمندتری باشد.

بهترین تلویزیون های گیمینگ سونی

تلویزیون سونی اولد مدل A95L

نمایشگرهای OLED سونی مدل A95L برای بازی کاملاً گزینه عالی می باشد. این تلویزیون بر خلاف سایر تلویزیون های LED می باشد. ماهیت پیکسل های تلویزیون OLED مدل A95L سونی به این معنی است که آنها به طرز باورنکردنی پاسخگو و سریع هستند. این بدان معنی است که آنها برای نرخ تازه سازی بالا  با رزولوشن 4K بهترین می باشد. پیکسل های OLED نیز می توانند به طور مستقل، در صورت لزوم، خاموش شوند. این بدان معنی است که این نمایشگرها می توانند مقادیر کنتراست بی نهایت بالایی ارائه می کنند.

نمایشگرهای OLED اغلب با در نظر گرفتن حالت گیم و زاویه دید فوق عریض ساخته شده اند بنابراین اگر گیمر حرفه ای هستید خرید تلویزیون اولد باید جزو اولویت هایتان باشد.. آنها روان و فوق العاده پاسخگو و بهترین گزینه برای گیمرهای حرفه ای می باشند. در کل همه ویژگی هایی که در بالا به آن اشاره شد این در این مدل موجود می باشد از اینرو A95L بهترین تلویزیون سونی گیمینگ  در سال 2023 لقب گرفته است. اگر هم دنبال مدل کمی ارزانتر هستید مدل A90L یک لول پایینتر می تواند هنوز گزینه عالی برای خرید باشد.

** این مدل رقیب تلویزیون 2024 الجی مدل G4 می باشد.

HDMI نسخه 2.1 دارد
تکنولوژی VRR دارد
پشتیبانی از رنگ Dolby Vision
NVIDIA G-SYNC دارد
توان کل خروجی صدا 60 وات
نرخ نوسازی تصویر (Refresh Rate) ۱۲۰ هرتز
سیستم عامل Google TV
پردازنده تصویر Cognitive Processor XR
توانایی نمایش  4K@120Hz دارد

تلویزیون سونی X90L

تلویزیون LED سونی X90L یکی از بهترین مدل های تلویزیونهای ۲۰۲۳ شرکت سونی با کیفیت تصویر 4K است. پردازشگر این تلویزیون Cognitive Processor XR است که نه تنها تحلیلی هوشمندانه و بی‌نقص را برای بخش تصویر به کار برده بلکه تأثیرات بسزایی در تمامی تکنولوژی‌های تقویت کننده وضوح، روشنایی و رنگ دارد. به طور کل می‌توان گفت بسیاری از تنظیمات موردنیاز برای برخورداری از حالت ایده‌آل تصویر توسط پردازنده هوش شناختی XR به طور هوشمندانه و خودکار انجام می‌شوند.

تلویزیون گیمینگ سونی X90L به کمک پردازنده ی XR با رفرش ریت 120 هرتز به تولید تصویری بی عیب و نقص کمک می کنند. این پردازنده نه تنها روی تصویر، بلکه روی صدای 30 واتی این محصول تاثیر بسزایی را به جا می گذارد. امکان اتصال گوشی‌های متفاوت در این مدل Smart امکان پذیر می‌باشد، سری‌های اندرویدی به راحتی از طریق بلوتوث ‌Blutooth متصل می‌شود یا به وسیله قابلیت CHROMECAST داخلی نمایشگر به انواع گوشی متصل خواهند شد.

HDMI نسخه 2.1 دارد
تکنولوژی VRR دارد
پشتیبانی از رنگ Dolby Vision
NVIDIA G-SYNC دارد
توان کل خروجی صدا 30 وات ۲.۲ کاناله
نرخ نوسازی تصویر (Refresh Rate) ۱۲۰ هرتز
سیستم عامل Google TV
پردازنده تصویر Cognitive Processor XR
توانایی نمایش  4K@120Hz دارد

تلویزیون گیمینگ سونی مدل X85L

همیشه به دلیل کیفت بالا و امکانات به روز سونی، خرید محصولات سونی در اولویت هر ایرانی بوده است. تلویزیون 4K Full Aray LED مدل X85L با پردازنده 4K HDR Processor X1، کنتراست مناسبی را در مناطق روشن و تاریک صفحه برای نمایش صحنه‌هایی با جزئیات کامل ارائه می‌دهد همچنین این مدل به عنوان اقتصادی ترین تلویزیون گیمینگ سونی می توان نام برد. همچنین می‌توانید موسیقی متن فیلم و لیست‌های پخش موسیقی را با صدای واضح و باس غنی بشنوید. فرقی ندارد صحنه‌ها اکشن، درام یا موزیکال باشند؛ چراکه با بلندگوی قدرتمندX-Balanced  تلویزیون ایکس ۸۵ ال، همه‌چیز را به وضوح خواهید شنید.

همچنین این اسپیکر به گونه‌ای طراحی شده است که صفحه نمایش محصول را به زیبایی، باریک نگه می‌دارد. این جعبه جادویی برای استفاده خانگی، تماشای فیلم و سریال، بازی و گیمینگ بسیار مناسب است. بازی و گیمینگ در این مدل به خاطر طراحی پورت HDMI 2.1 به صورت حرفه‌ای پشتیبانی می‌شود. با خرید تلویزیون X85L می‌توانید در خانه‌ی خود به جای تی وی یک کامپیوتر هم داشته باشید.

سخن آخر

بهترین تلویزیونی که ما تست کرده ایم، سونی سری پرچمدار سونی است. به لطف فناوری پنل QD-OLED، این سری قابلیت گیمینگ و کیفیت تصویر باورنکردنی را در هر محیط مشاهده ای ارائه می دهد. صحنه های تاریک، با کنتراست کامل و جزئیات حیرت انگیز در کل صفحه، باورنکردنی به نظر می رسند. رنگ ها زنده هستند و تلویزیون می تواند طیف گسترده ای از رنگ ها را نمایش دهد. به لطف قابلیت‌های پردازش عالی سونی، تلویزیون با PQ EOTF تقریباً بی‌نقص و پردازش محتوا فوق‌العاده، تصویری را ارائه می‌دهد که دقیقاً با هدف سازنده محتوا مطابقت دارد.

چدر کل خرید تلویزیون سونی یک انتخاب فوق العاده برای سینماگرانی است که به صحت و دقت تصویر اهمیت می دهند. سونی در بخش تلویزیون مدل های زیادی از LED عادی گرفته تا سری پرچمدار و لوکس خود همانند مدل های OLED، را تولید کرده است. که باید گفت فارغ از هر مدلی که انتخاب می کنید، محصولات سونی همیشه یک سروگردن بالاتر از رقبا هم در بحث امکانات و هم در بحث کیفیت می باشند.

اگر دنبال قیمت مناسب لوازم خانگی و کم مصرف می باشید که دارای امکانات روز باشد مجموعه مدلهایی فروشگاه اینترنتی بانه۹۰ می توانند در لیست نهایی خرید شما باشد و با خرید هر کدام قطعا از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. برای مشاوره بیشتر و اطلاع از قیمت دقیق میتوانید در واتس اپ یا از طریق تماس از راهنمایی همکاران ما بهره مند شوید. در ضمن برای دیدن قیمت یخچال اصلی، قیمت لباسشویی بانه، قیمت مایکروویو و سولاردوم، قیمت ظرفشویی خارجی و تلویزیون برند اصلی از برندهای معتبر خارجی از وب سایت ما دیدن فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *