ماشین لباسشویی چند کیلویی بخرم؟ راهنمای خرید ماشین لباسشویی

اگر به دنبال خرید ماشین لباسشویی هستید، مهم است که نیازهای خود را درک کنید و بدانید که چه نوع ماشین هایی وجود دارد. در این عصر مدرن، انواع مختلفی از ماشین لباسشویی ها با ویژگی های متفاوت وجود دارد. بنابراین، هنگام خرید ماشین لباسشویی، سردرگمی بسیار طبیعی است.

نوع ایده آل ماشین لباسشویی برای شما، وسیله ای است که به بهترین وجه، متناسب با نیازهای تعیین شده و بودجه شما باشد.  ماشین‌های لباسشویی درب از بالا به دلیل نحوه حرکت درام آن نسبت به ماشین‌های لباسشویی درب جلو، دوام کمتری دارند. یک درام در ماشین لباسشویی درب از بالا به پایین متصل شده و رو به بالا است. این باعث سایش و اصطهلاک بیشتر درام و سایر قسمت های دستگاه می شود. این نوع حرکت را حرکت هم زدن می نامند. این حرکت به مرور زمان باعث افزایش ساییدگی و پارگی لباس می شود.

درام در ماشین لباسشویی درب از جلوی به پشت دستگاه متصل شده و به سمت جلو باز می شود. این باعث می شود که درام نرم تر حرکت کند و در نتیجه آسیب کمتری به آن وارد شود. این همچنین باعث می شود که ماشین لباسشویی درب جلو بر تمیزی و عمر لباس های شما گزینه موثرتر است. این حرکت شستشوی غلتشی نامیده می شود زیرا چرخش چرخ را در حرکت دایره ای پایین به بالا تکرار می کند. این حرکت روی لباس بسیار ملایم است و به ماندگاری بیشتر آنها کمک می کند.

قبل از خرید ماشین لباسشویی به دنبال چه ویژگیهایی باشید

ظرفیت

ظرفیت ماشین لباسشویی از حدود 7 کیلوگرم تا 18 کیلوگرم متغیر است، بنابراین برای پیدا کردن دستگاه اندازه مناسب برای خانه خود مشکلی ندارید. در حالی که ماشین های بزرگتر برای خانه های بزرگ یا برای شستن وسایل حجیم مانند پتو گزینه عالی هستند، ممکن است به ماشین لباسشویی بزرگی که فکر می کنید نیاز نداشته باشید.

بسیاری از ما بدون توجه به ظرفیت دستگاه خود، تنها حدود 3.5 کیلوگرم لباس (تقریباً به اندازه یک سبد لباسشویی کامل) در یک زمان می شوییم. می‌توانید میزان شستشوی خود را در یک بار معمولی با  ترازو اندازه گیری کنید،  و از این عدد به عنوان نقطه شروع استفاده کنید تا بفهمید واقعاً به چه ظرفیتی از ماشین لباسشویی نیاز دارید.

نوع برنامه شستشو

جدیدترین ماشین‌های لباسشویی ها دارای برنامه‌های شستشوی زیادی هستند، از معمولی (پنبه‌ای، معمولی) تا پیشرفته (مراقبت آسان، ظریف). هنگام انتخاب یک ماشین لباسشویی، باید مشخص کنید که به کدام برنامه نیاز دارید، کدامیک را ندارید، و مایلید برای کدام یک هزینه اضافی بپردازید.

زمان چرخه

لباسشویی درب از بالا معمولاً سریعتر از لباسشویی درب از جلو هستند، تا حدی به این دلیل که لباسشویی درب از جلو آب کمتری مصرف می کنند. اگر لباسشویی درب از جلو را ترجیح می‌دهید، به دنبال لودری با چرخه شستشوی سریع بگردید – اما این ممکن است برای لباس چرک بسیار کثیف مناسب نباشد. همچنین باید زمان خشک شدن را در نظر بگیرید. با سرعت چرخش بالاتر، لودرهای جلو آب بیشتری مصرف می کنند تا زمان خشک شدن شما کوتاه تر شود.

فضای شما

دستگاه را کجا قرار میدهید؟ حتما مکانی که لباسشویی قرار می گیرد را اندازه بگیرید چون این دستگاهها در اندازه های مختلفی تولید می شوند و مبادا لباسشویی بخرید که برای مکانی که قرار است نصب شود بزرگ باشد.

اگر فضای لباسشویی تنگ است، ممکن است دریابید که درب از جلو گزینه بهتری است، زیرا می توانید راحت تر ماشین خشک کن خود را روی آن قرار دهید یا به دیوار نصب کنید، یا سطح بالایی می تواند به عنوان فضای کار تبدیل شود. اکثر لودرهای جلو نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در فضای استاندارد کابینت آشپزخانه قرار بگیرند، بنابراین می‌توان آن‌ها را در زیر یک کابینت نصب کرد.

سر و صدا

در کاتالوگ هر مدل لباسشویی میزان صدای تولیدی آن درج شده است حتما اگر خانه شما کوچک است و یا محل قرارگیری لباسشوی به اتاق خواب نزدیک است حتما میزان سروصدای آن قبل از خرید ماشین لباسشویی را مد نظر داشته باشید.

آیا به این ویژگی ها نیاز دارید؟

سنجش خودکار سطح آب

این ویژگی می تواند به شما در صرفه جویی در آب، انرژی و زمان کمک کند زیرا دستگاه به طور خودکار سطح آب را با توجه به اندازه بار و/یا نوع پارچه تنظیم می کند. برخی از ماشین‌ها نیز ادعا می‌کنند که عمل شستشو را متناسب با اندازه بار تنظیم می‌کنند.

برنامه های ظریف یا “شستشوی دست”

برخی از ماشین‌ها چرخه شستشوی بسیار ملایمی برای لباس‌هایی دارند که برچسب آن‌ها فقط برای شستشوی دستی مناسب است – از جمله پشم، ابریشم و ترمه. بهترین برنامه برای تمیز کردن بافت ملایم، اقلام ظریف ایده آل برای لباس های باشگاه، لباس های بهداشتی و لباس هایی که نیاز به شستشوی ملایم دارند در  چرخه شستشوی آهسته ای تمیز می شود.

قابلیت اضافه کردن لباس جامانده

از بهترین و جالبترین امکاناتی که اخیرا در لباسشویی ها یافت می شود، قابلیت مکث حین شستن لباس و اضافه کردن یک یا چند تکه لباس که فراموش شده است در داخل لباسشویی قرار بدهیم. پس با خرید ماشین لباسشویی که دارای این ویژگی باشد، هیچ لباسی از شستن جا نمی ماند.

سرعت چرخش قابل انتخاب

می توانید سرعت چرخش را در برخی از برنامه ها تغییر دهید. سرعت چرخش بالاتر آب بیشتری را از لباس‌های شما خارج می‌کند و زمان خشک شدن را کاهش می‌دهد. همچنین، ممکن است برای پارچه های ظریف یا پارچه هایی که به راحتی چروک می شوند، سرعت کمتری مورد نیاز باشد.

آبکشی اضافی

اگر با شستشوی شما تمام مواد شوینده را پاک نکرده باشد و لکه های سفید باقی ماند، یک آبکشی اضافی می تواند مفید باشد. برخی از مدل ها آن را به عنوان یک اجرای اضافی به انتهای برنامه اضافه می کنند، یا به عنوان یک بار ساده (“شستشو و چرخش”) پس از اتمام برنامه اولیه. برخی نیز می توانند فقط آبکشی با اسپری آب یا آبکشی عمیق انجام دهند. اگر پوست حساسی دارید و متوجه می‌شوید که شوینده‌تان باعث واکنش می‌شود، شستشوی اضافی می‌تواند برایتان مفید باشد، زیرا کمک می‌کند باقیمانده شوینده روی لباس را به حداقل برسانید.

شستشوی سریع

یک گزینه شستشوی سریع (که به عناوین’fast’, ‘quick’ یا’rapid’ نیز نامیده می‌شود) که برای لباسهای با کثیفی کم  و یا میزان کم لباس طراحی شده است، طول برنامه انتخابی را کاهش می‌دهد یا به خودی خود چرخه سریع‌تری را طی می کند.زمان آن می تواند از مدلی به مدل دیگر متفاوت باشد. اگر برای انجام شستشو عجله دارید، برنامه های شستشوی سریع عالی هستند، اما ممکن است برای لباسهای زیاد یا کثیف مناسب نباشند.

تابع ضد چروک

اگر می خواهید لباسها با چروک کم در پایان شستشو داشته باشید، چرخه anti-crease که برای پارچه هایی که به راحتی چروک یا چین دار می شوند طراحی شده است، می تواند اتو کردن شما را آسان تر کند. ضد چین و چروک به روش‌های مختلفی عمل می‌کند، از جمله: تخلیه نکردن آب آخرین شستشو («حفظ آبکشی»). چرخاندن پس از تخلیه آخرین آب شستشو (‘spin hold’ یا ‘drip dry’). کاهش تدریجی دمای آب شستشو پس از شستشوی گرم.

دوز اتوماتیک مواد شوینده

بسیاری از ماشین‌های لباسشویی رده بالا اکنون می‌توانند دوز مواد شوینده را برای شما بسته به میزان کثیفی لباسها تعیین کنند و مواد شوینده مایع اختصاصی یا مورد علاقه شما را از مخزن آن اندازه‌گیری و توزیع کنند. این به دستگاه امکان می‌دهد دوز مناسب مواد شوینده را برای شستشو را انتخاب کند، اما این ویژگی هزینه دارد، بنابراین اگر قصد استفاده از آن را ندارید از آنجایی که این ویژگی روی قیمت ماشین لباسشویی تاثیر می گذارد. پس اگر نیاز ندارید مدلی انتخاب کنید که فاقد این ویژگی است.

رتبه بندی ستاره های انرژی

همه ماشین های لباسشویی باید دارای برچسبی هستند که رتبه انرژی آنها را نشان می دهد. این به عنوان یک سری از ستاره ها نوشته شده است، به علاوه عددی که به شما می گوید کل کیلووات ساعت در سال (کیلووات ساعت در سال) برای کارکردن استفاده می کند. علاوه براین برچسبی وجود دارد شامل حروف از A+++ تا G هر مدل که مصرف کمتر و راندمان بالاتری داشته باشد امتیاز بهتری کسب می کند. با مقایسه این برچسب ها می توانید رتبه بندی ستاره ها را بین ماشین هایی با ظرفیت یکسان مقایسه کنید.

ماشین لباسشویی چند کیلویی بخرم؟

موثرترین راه برای تعیین ظرفیت بارگیری مناسب ماشین لباسشویی برای خانواده شما این است که میانگین بار لباسشویی را که در یک چرخه می شویید وزن کنید. این ممکن است مبهم به نظر برسد، اما یک نکته مفید است که کار می کند! پس از دانستن این موضوع، می توانید به دنبال ماشین لباسشویی با ظرفیت بار مناسب باشید.

سخن آخر

 اگر دنبال قیمت به صرفه لوازم خانگی و کم مصرف می باشید که دارای امکانات روز باشد مجموعه مدلهایی فروشگاه اینترنتی بانه۹۰ می توانند در لیست نهایی خرید شما باشد و با خرید هر کدام قطعا از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

برای مشاوره بیشتر و اطلاع از قیمت دقیق میتوانید در واتس اپ یا از طریق تماس از راهنمایی همکاران ما بهره مند شوید. در ضمن برای دیدن قیمت یخچال اصلی، قیمت کولرگازی بانه، قیمت مایکروویو و سولاردوم، قیمت ظرفشویی خارجی و تلویزیون برند اصلی از برندهای معتبر خارجی از وب سایت ما دیدن فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *