معرفی تلویزیون سونی A80L ساخت 2023

تلویزیون سونی A80L به‌عنوان پایین‌ترین مدل OLED سونی در سال 2023 معرفی شده است. این مدل به‌عنوان جانشین تلویزیون A80K در سال 2022 عمل می‌کند و همچنین در پایین‌ترین رده محصولات نسبت به مدل A95L قرار دارد. سونی در این محصول از پنل WOLED ال جی استفاده کرده است. تلویزیون سونی با امکانات کامل و پشتیبانی از پهنای باند HDMI 2.1 در دو درگاه HDMI برای بازی با رزولوشن 4K در 120 هرتز و همچنین پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر HDMI Forum VRR و G-SYNC ارائه می‌شود. توانایی پردازش تصویر و ارتقای مقیاس تلویزیون با استفاده از آخرین پردازنده شناختی XR سونی در این مدل حضور دارد. تلویزیون A80L از سیستم‌عامل گوگل به‌عنوان پلتفرم سیستم‌عامل هوشمند خود استفاده می‌کند و با دارابودن یک میکروفون داخلی برای کنترل صدای هندزفری نیز از ویژگی‌های متمایز این مدل است.

ظاهر ستودنی تلویزیون سونی A80L

تلویزیون سونی A80L به شگفتی و فلسفه‌ای منحصربه‌فرد در تولید تصاویر دست یافته که از جزئیات کوچک تا حداقل سخت‌افزار قابل‌مشاهده، ابتکار خود را به کار می‌برد. در ابتدا، قاب اطراف صفحه‌نمایش به‌شدت باریک و ظریف است. این طراحی منحصربه‌فرد اجازه می‌دهد صدای تلویزیون بدون نیاز به بلندگوهای آشکار تولید شود. ضخامت این قاب در لبه‌ها به کمتر از نیم اینچ کاهش‌یافته و باعث می‌شود صفحه‌نمایش به طور هم‌سطح با سطح قاب قرار گیرد.

همچنین این تلویزیون بر روی یک جفت‌پایه فلزی باریک و کم‌جا قرار دارد. این پایه‌ها در حالت مشاهده مستقیم بر روی تلویزیون به‌شدت نازک هستند و به‌راحتی قابل‌مشاهده نیستند. این پایه‌ها به سه حالت مختلف قابل‌تنظیم هستند. شما می‌توانید آنها را به‌صورت باریک یا وسیع بچسبانید تا صفحه‌نمایش به طور دقیق بر روی آنها قرار گیرد. همچنین، با تنظیم پایه‌ها به‌گونه‌ای که صفحه‌نمایش بالاتر از زمین قرار گیرد، شما می‌توانید ساندبار خود را زیر صفحه‌نمایش قرار دهید.

رنگ‌ هایی نفس گیر در دل پنل OLED

عمق رنگ 10 بیت یکی از نقاط قوت این نمایشگر بالارده سونی است و به کمک فناوری XR Triluminos Pro حدود یک میلیارد رنگ غنی را به صفحه نمایش می‌کشاند تا هر تصویری با نسخه طبیعی که دارد مو نزند و شاهد تنوع بالایی از رنگ‌های ناب و شگرف باشید. در این حالت تمام جزئیات حتی قسمت‌های سایه به طور عمیق رنگ دهی می‌شوند و حالت واقعی از صحنه را وقتی شاهد خواهید بود که فناوری Live Color به میدان می‌آید. تلویزیون 4K سونی A80L از سری OLEDهاست که پنل آن از نوع WOLED (WRGB) است و از رزولوشن 2160×3840 برخوردار است که وضوحی خارق‌العاده تصویر را به همراه دارد.

سیستم صوتی درتلویزیون A80L

تلویزیون سونی 77X80L مجهز به سیستم صوتی Acoustic Surface Audio+ است و صداها را از صفحه نمایش پخش می کند و صدای آکوستیک و با کیفیتی در اختیار شما قرار می دهد. سایز 77 اینچ این تلویزیون به نسبت سایز های کوچک تر از خود نیز سیستم صوتی قدرتمند تر و با کیفیت تری دارد و از نظر ما این کار سونی کاملا حرفه ای بوده است. سیستم صوتی این تلویزیون 3.2 کاناله است و شامل 2 بلندگوی اکچويتور (Actuator) با توان 10 وات، 1 بلندگوی اکچويتور (Actuator) با توان 20 وات و همینطور 2 بلندگوی ساب ووفر (Subwoofer) 10 واتی می باشد که در مجموع توان خروجی صدای 60 وات را در اختیار شما قرار می دهد. سونی به کمک تکنولوژی Dolby Audio کیفیت صدای این تلویزیون را بهبود می بخشد. همچنین به کمک تکنولوژی Surround، Dolby Atmos و DTS Digital Surround صدای فراگیر مجازی را در اختیار شما قرار می دهد.

سونی به کمک تکنولوژی 3D Surround Upscaling تقریبا هر صدایی که در این تلویزیون پخش شود را به صورت فراگیر مجازی شبیه سازی می کند و آنها را تا حد امکان به صورت سه بعدی پخش می کند تا بهترین تجربه صوتی را در اختیار داشته باشید. این تلویزیون به کمک تکنولوژی DTS Digital Surround و Dolby Atmos صدای فراگیر واقعی تر و با کیفیت تری را هنگام اتصال به ساندبار یا سینمای خانگی سازگار ارائه می دهد تا لذت تماشای تلویزیون دوچندان شود. علاوه بر موارد گفته شده این تلویزیون دارای تکنولوژی Acoustic Auto Calibration از نوع Room & User Position Compensation است و صداها را با توجه به موقعیت بیننده و همچنین ابعاد و شرایط محیط تنظیم می کند تا همیشه بهترین کیفیت صدا را تجربه کنید.

پردازنده قدرتمند تلویزیون A80L

در دل تلویزیون سونی A80L، پردازنده قدرتمند XR سونی به چشم می‌خورد که چندین سال پیش معرفی شد و همچنان از آخرین پیشرفت‌ها بهره می‌برد. پردازنده XR طراحی شده است تا به طور واقعی تجربه‌ای فوق‌العاده از واقعیت را به تلویزیون‌های سونی اضافه کند. در این سال‌ها، شاهد ارتقای پردازنده با تکنولوژی XR Clear Image هستیم که با کاهش نویز و بهبود وضوح حرکت، تجربه تماشای تلویزیون را به یک سطح جدیدی می‌برد. با این تغییرات، متن‌ها به شکل واضح‌تری نمایش داده می‌شوند و عملکرد تصاویر به یک پویایی بیشتر دست‌یافته است. همچنین، تکنولوژی OLED XR Contrast Pro به تعادل نور در سراسر صفحه کمک می‌کند و تنظیمات دقیق‌تری برای سطوح روشنایی ارائه می‌دهد تا تصاویر بادقت بیشتری ارائه شوند.

رابط کاربری آسان تلویزیون سونی A80L

موجی عظیم از تکنولوژی‌های نوین و کاربردی را در تلویزیون‌های 2023 خواهید دید. سیستم عامل اندروید با رابط کاربری Google TV از برترین سیستم عامل‌های موجود بوده کار کردن با آن بسیار راحت می‌باشد برعکس سیستم عامل‌های دیگر که رابط کاربری سخت و پیچیده ای را داشته‌اند. ورژن اندروید در مدل‌های 2023 به 11 رسیده و ارتقایی را در این زمینه خواهید دید. تعداد زیادی از بازی‌ها و برنامه‌های مختلف ساپورت شده‌اند تا با محتواهای بسیاری در تلویزیون سرگرم شوید. فیلم و سریال‌های تلویزیونی زیادی در یک مکان جمع آوری شده‌اند تا دسترسی سریع و آسانی به آن‌ها داشته باشید.

کنترل تلویزیون از طریق صدای طبیعی برای کاربران بسیار راحت‌تر بوده و دسترسی داشتن به موارد دلخواه آسان‌تر انجام خواهد گرفت. گوگل و الکسا دو دستیار صوتی بوده‌اند که  از طریق آن‌ها امکان جستحوهای صوتی فراهم شده و می‌شود خواسته‌های خود را با صدا دنبال کنید. اتصال به اینترنت از طریق WiFi انجام گرفته و همچنین تلویزیون هوشمند سونی A80L اتصال به گوشی همراه را هم ساپورت خواهد کرد. بلوتوث برای ارتباطی بی سیم تعبیه شده تا برای رد و بدل کردن اطلاعات نیازی به کابل و سیم نداشته باشید.

تلویزیون سونی A80L در سایزهای 55، 65، 77 و 83 اینچ در فروشگاه بانه 90 موجود بوده و شما برای رجوع به صفحه هر کدام از آنها می توانید روی سایز مربوطه در جدول زیر کلیک کنید.

55 اینچ 65 اینچ 77 اینچ 83 اینچ

برای دیدن سایر تلویزیونهای فروشگاه، اینجا کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *