دلایل لرزش ماشین لباسشویی و راه حل آن

ماشین لباسشویی می تواند یک راهکار عالی برای شستن لباسها و به دنبال آن راحتی باشد، اما یک ماشین خراب یا پر سروصدا می تواند آرامش و راحتی فرد را به چالش بکشد و طول عمر دستگاهه را هم از حد معمول کمتر کند. در این مقاله به دلایل رایج این مشکل می پردازیم و راه حل هایی برای پیشگیری از آن ارائه می دهیم. حال، بیایید به هر یک از دلایلی که چرا ماشین لباسشویی ممکن است تکان بخورد کند، بپردازیم.

فیلتر مسدود شده

فیلتر مسدود شده می تواند باعث لرزش یا صدای ماشین لباسشویی شما شود. اگر فیلتر مسدود شده باشد، ماشین لباسشویی نمی تواند به درستی آب را تخلیه کند، که در ادامه باعث از بین رفتن تعادل دستگاه شود. برای رفع این مشکل می توانید:

فیلتر را روی ماشین لباسشویی خود پیدا کنید (معمولاً در پایین ماشین قرار دارد).
فیلتر را بردارید و آن را کاملا تمیز کنید.
در صورت لزوم فیلتر را تعویض کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید.

 نقص فنی بردهای الکترونیکی

همه ماشین‌های لباس‌شویی بردهای الکترونیکی مخصوصی دارند. ماشین لباس‌شویی‌های قدیمی مجهز به برد تایمر و لباسشویی‌های جدید مجهز به برد الکترونیک هستند. درصورتی‌که هریک از این دو برد آسیب ببیند، تعادل دستگاه تحت‌تاثیر قرار گرفته و باعث تکان های شدید ماشین لباسشویی می‌شود.

درصورتی‌که علت لرزش ماشین لباس‌شویی مربوط به خرابی برد باشد، پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر برد لباسشویی با متخصصان اینکار در تماس باشید تا خدمات لازم در اختیار شما قرار بگیرد.

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

اگر پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی شما به درستی کار نمی کند، می تواند باعث لرزش دستگاه شود. پمپ وظیفه تخلیه آب از دستگاه را بر عهده دارد، بنابراین اگر به درستی کار نکند، دستگاه می تواند از تعادل خارج شود. برای رفع این مشکل می توانید:

شلنگ تخلیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که گرفتگی ندارد.
پمپ تخلیه را برای هرگونه انسداد یا آسیب بررسی کنید.
اگر پمپ تخلیه به درستی کار نمی کند، آ«را تعویض کنید

لباسشوی با اضافه بار

اگر ماشین لباسشویی خود را بیش از حد بارگذاری کنید، ممکن است باعث لرزش دستگاه شود. هنگامی که داخل دستگاه بیش از حد لباس قرار می دهید ، وزن لباس های داخل آن می تواند بیش از حد تحمل ماشین لباسشویی اشد و باعث عدم صدای ناهنچار و لرزش آن شود. برای رفع این مشکل می توانید:

مطمئن شوید که دستگاه خود را بیش از حد بارگذاری نمی کنید.
استفاده از ماشین لباسشویی بزرگتر یا شستن لباس های کوچکتر بادست را در نظر بگیرید.

ماشین لباسشویی ناتراز یا نامتعادل

اگر ماشین لباسشویی شما تراز نباشد یا تعادل نداشته باشد، می تواند باعث لرزش ماشین در حین استفاده شود. این می تواند به دلیل نصب نامناسب، کف ناهموار، یا پایه های فرسوده در پایین دستگاه ایجاد شود. برای رفع این مشکل می توانید:

مطمئن شوید که ماشین لباسشویی شما به درستی روی زمین نصب و تراز شده است.
پایه های تراز را در پایین دستگاه تنظیم کنید تا از تراز بودن آن اطمینان حاصل کنید.
پایه های فرسوده در پایین دستگاه را تعویض کنید.
تقویت کف یا انتقال دستگاه به مکان پایدارتری را در نظر بگیرید.

آیا از گذراندن ساعت ها برای شستن لباس های روزانه خسته شده اید یا می خواهید یک مدل لباسشویی جدید را خریداری کنید؟ برای انتخاب بهتر به مدل های فروشگاه بانه 90 نگاه کنید!

فرسودگی کمک  فنر ضد لرزش لباس‌شویی

همه ماشین‌های لباس‌شویی اتوماتیک برای جلوگیری از لرزش، تعدادی کمک‌فنر دارند. اگر از محصولات استاندارد و باکیفیت استفاده کنید، معمولا پس از گذشت 5 تا 7 سال باید برای تعویض یا تعمیر کمک‌فنرهای ماشین لباس‌شویی اقدام کنید.

کمک‌فنر در قسمت پشتی و درون دستگاه قرار دارد و در صورت فرسودگی، باعث لرزش و تکان های شدید ماشین لباسشویی در حین کار می‌شود. مسلما بررسی فنی کمک‌فنرهای ماشین لباس‌شویی نیاز به تخصص دارد و برای تعمیر ماشین لباسشویی حتما باید از خدمات نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی استفاده کنید؛ خصوصا که اگر کمک‌فنر به‌درستی تعمیر نشود یا در جای درست خود قرار نگیرد، بعد از گذشت زمان موجب خراب شدن کامل آن می‌شود.

نتیجه گیری

دلایل مختلفی وجود دارد که ماشین لباسشویی ممکن است تکان بخورد یا لرزش داشته باشد و هر یک از این مشکلات را می توان با نگهداری و مراقبت مناسب برطرف کرد. با توزیع مجدد وزن بار، تمیز کردن فیلتر و پمپ تخلیه، عدم بارگذاری بیش از حد دستگاه و اطمینان از تراز بودن و نصب صحیح ماشین لباسشویی، می توانید از لرزش ماشین لباسشویی خود جلوگیری کنید و از یک تجربه شستشوی عالی و کارآمد لذت ببرید.

اگر دنبال قیمت لباسشویی اصلی و با کیفیت میباشد که دارای امکانات روز باشد مجموعه مدلهایی فروشگاه اینترنتی بانه۹۰ را با توجه به ظرفیت میتوانند در لیست خرید شما باشد و با خرید هر کدام قطعا از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. برای مشاوره بیشتر و اطلاع از قیمت دقیق میتوانید در واتس اپ یا از طریق تماس از راهنمایی همکاران ما بهره مند شوید. در ضمن برای دیدن قیمت یخچال اصلی، قیمت لباسشویی بانه، قیمت مایکروویو و سولاردوم، قیمت ظرفشویی خارجی و تلویزیون برند اصلی از برندهای معتبر خارجی از وب سایت ما دیدن فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *