مقایسه تلویزیون سامسونگ سری AU با سری CU

سامسونگ یک شرکت خوشه‌ای چندملیتی کره‌ای واقع در سئول است. سامسونگ مالک چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه در صنایع مختلف است که برای نمونه می‌توان به سامسونگ الکترونیکس، سامسونگ لایف، سامسونگ فایر، صنایع سنگین سامسونگ، سامسونگ موتورز، سامسونگ سی‌اندتی و سامسونگ فری اشاره کرد.

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول، به‌عنوان یک شرکت تجاری تأسیس شد و در طول ۳ دهه نخست، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های ارائه خدمات مالی و بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی توسعه داد و در پایان دهه ۱۹۶۰ وارد صنعت الکترونیک گردید و در میانه دهه ۱۹۷۰ نیز به صنایع کشتی‌سازی و ساخت‌وساز وارد شد. ورود به این حوزه‌ها بود که سبب رشدهای پسین آن گردید. از طرفی هم برشمردن خصوصیات و کیفیت ساخت تعدادی از برندها همچون محصولات سامسونگ، ال جی و سونی زیره به کرمان بردن است، چون این برندها سالهای سال است که حتما هر خانواده ایرانی یکی از محصوالات این شرکت ها را دارند و کیفیت آنها رایت کامل را دارند.

انواع مدل مختلف تلویزیون های سامسونگ کدامند؟

تلویزیونهای سامسونگ طیف وسیعی را در بر میگیرند، از مدلهای لوکس و گرانقیمت گرفته با مدل های پایه و اقتصادی. باید اضافه کرد مدلهای موجود در بازار کشور اکثرا مونتاژ سامسونگ در کشور مصر می باشد که اصلی و دارای کیفیت ساخت عالی است، این شرکت از چندین سال قبل دیگر در کشور کره جنوبی تلویزیون مونتاژ نمی کند و اگر هم فروشنده ای گفت که تلویزیون من ساخت کره می باشد 2 حالت بیشتر نیست، یا فروشنده کلاهبردار است یا مدل تلویزیون قدیمی است، که در هر دو صورت باید از خرید آن اجتناب کنید. در ادامه انواع مدل تلویزیون های سامسونگ را بر اساس قیمت تنها ذکر کرده ایم.

تلویزیونهای QD-OLED – تلویزیون های QLED – تلویزیون های نئو کیولد – قاب (Frame) – سریف – سرو – تراس – تلویزیون های ۸K و ۴K سامسونگ –  سری پایه تلویزیون های UHD کریستالی سامسونگ و تلویزیون های HD و Full HD سامسونگ که در این مطلب به بررسی دو سری AU و CU از دو سال مختلف می پردازیم.

سال تولید تلویزیونهای سامسونگ

به اولین حرف بعد از سایز تلویزیون توجه کنید. این تلویزیون‌های همان ساخت تلویزیون است که می‌تواند تلویزیون‌های B، A، T، R و …. باشد. برند Samsung هر سال تلویزیونهای خود را با یک کد معین راهی بازار می‌کند که برحسب حروف دسته‌بندی شده‌اند و سال ساخت آن‌ها را مشخص میکند که عبارتند از:

تصویر بالا مخصوص نام گذاری سری کیولد سامسونگ می باشد

تصویر بالا هم نامگذاری و سال ساخت سری کریستالی را شامل می شود.

بیشتر محبوبیت سامسونگ در ساخت تلویزیون به سری کریستال بر می گردد! جایی که قیمت مناسب با کیفیت عالی و فناوری های روز همراه می شود. این موضوع هم از دید کارشناسان و هم از دید کاربران از ارزش بالایی برخوردار است. هر ساله مدل های متنوع و با کیفیت سامسونگ تحت این عنوان به بازار عرضه می شوند. سال ۲۰۲۱ شاهد عرضه کردن تلویزیون با کد AU بودیم.

سامسونگ سال 2023 را با عره سری CU شروع کرد. در واقع cu تکمیل نقاط ضعف و پوشش نقاط قوت مدل های قبلی خود برای انعطاف بیشتر است. همه این تلویزیون شناسه های مشترکی دارند و با یک کیفیت تصویر شناخته می شوند. ما تصمیم داریم مقایسه خوبی را میان دو تلویزیون سامسونگ AU با CU برقرار کنیم. به خوبی از طراحی و ساختار شروع کنیم و تا مشخصات و تفاوت تصویر را به چالش بکشیم. قطعا این موضوع فوق العاده است و به شما در امر خرید کمک خواهد کرد. با ما همراه باشید تا اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار دهیم.

بررسی تلویزیون مدل CU سامسونگ

همانطور از تصویر بالا پیداست کد حرف C نسشان دهنده سال ساخت 2023 و حرف U  نشان دهنده کیفیت تصویر ULTRA HD یا همان 4K می باشد. این مدل در 3 سری 7،8 و 9 مونتاژ کشورهای مصر، اسلواکی  تولید و به بازار عرضه شده است. در ادامه مشخصات هر کدام از سری تلویزیون های مدل CU سامسونگ را مورد بررسی قرار می دهیم.

سری CU7000 تلویزیون سامسونگ

در واقع این مدل ارزانترین تلویزیون 4K سامسونگ می باشد که با امکانات پایه به بازار عرضه شده است.تلویزیون سامسونگ CU7000 یکی از محصولات سامسونگ در سال 2023 است. سری 7 این تلویزیون با صفحه نمایش Crystal و کیفیت تصویر 4K تصاویر بسیار طبیعی با زنگ های زنده و شفاف را روی تلویزیون نشان می دهد. ترکیب این دو فناوری در کنار هم غوغا پیدا کرده از این رو این مدل برای استفاده روزمره و تماشای فیلم و سریال مناسب است.

با اینکه این مدل به اندازه‌ی سایر تلویزیون‌های بالارده نازک و ظریف نیست اما از ضخامت مناسب برخوردار بوده و جزو مدل‌های زیبای 2023 می باشد. برای بخش گیمینگ به دلیل وجود پورت HDMI 2.0 و رفرش ریت 60 هرتز این تلویزیون می تواند برای کنسول های بازی نسل 8 مناسب باشد.

در این مدل پردازشگر تصویر از نوع Crystal Processor 4K است تا تصاویری باکیفیت و زیبا را خلق کند. این پردازنده از فناوری 4K upscaling جهت ارتقای سطح کیفیت تصاویر استفاده می‌کند. با این پردازشگر دیگر تصاویر ضعیف و بی کیفیت در تلویزیون نمایان نمی شود.

سیستم عامل این مدل Tizen در نسخه سال 2023 بوده که یکی از جدیدترین رابط کاربری های امروز بوده؛ این پلتفرم از منوی فارسی پشتیبانی می کند. انواع امکانات کاربردی دیگر مانند مرورگر وب، کنترل از راه دور، قابلیت نصب برنامه، انتقال محتوای گوشی به تلویزیون و….. با این سیستم عامل فراهم شده است. سیستم صوتی که وظیفه پخش صدا را بر عهده دارد در این مدل 20 وات بوده که با استفاده از دو عدد بلندگو در سمت چپ و راست تلویزیون پخش می شود. سامسونگ این سری را در کشورهای مصر  (CU7000)، کشور اسلواکی (CU7200)، کشور مجارستان (CU7100) می باشند که از لحاظ ظاهری، مشخصات فنی و کیفیت ساخت تفاوتی با هم ندارند.

سری CU8000 تلویزویون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ cu8000 مجهز به پنل VA می باشد و از کنتراست بسیار خوبی برخوردار است.از اینرو برای تماشای در اتاق های تاریک عالی است.این تلویزیون دارای  پردازنده Crystal Processor 4K است که عملکرد خوبی دارد و تصاویر را با دقت بسیاری پردازش می کند و با  صدا و تصویر عالی به نمایش می گذارد.این نمایشگر دارای رفرش ریت 60 هرتز است و محتوای  4K 60 هرتزی را به خوبی نمایش می دهد.

مدل CU8000 دارای خروجی صوتی 20 وات است و صدای قابل قبولی را ارائه می دهد.این نمایشگر دارای سیستم عامل تایزن است که نسخه 2023 می باشد و قابلیت های بسیار خوبی دارد.این تلویزیون از قابلیت های پیشرفته بازی پشتیبانی نمی کند اما با کنسول های 60 هرتز سازگار است و می توانید انها را بر روی این تلویزیون اجرا کنید. همچنین دارای چندین قابلیت و ویژگی است که انها نیز انجام بازی بر روی این تلویزیون را برایتان لذت بخش می کنند. تفاوت با سری 7 می توان به تعداد پورت USB بیشتر و مقداری هم کیفیت تصویر و میزان روشنایی بهتر اشاره کرد.

سری CU8500 تلویزویون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ  CU8500 برترین تلویزیون در سری کریستال ۲۰۲۳ این شرکت است این سری در بعضی از سالها با کد (CU9000) نیز به بازار عرضه می شود. این تلویزیون با رزولوشن ۴K و پردازنده کریستال ۴K تصاویری با کیفیت بالا در اختیار بیننده قرار می دهد. تنوع سایزهای مختلف در سری CU8500 مزیت بزرگی است که به کاربران این امکان را می دهد تا با توجه به محیط خانه و سلیقه خود سایز مناسب را خریداری کنند. ویژگی Dynamic Crystal Color به تولید رنگ‌های باکیفیت در صفحه تلویزیون سامسونگ CU8500  کمک می‌کند.

بنابراین می‌توانید رنگ‌های واقعی و زیبا را در تصاویر قابل پخش در تلویزیون مشاهده کنید. به لطف عملکردهای Contrast Enhancer و Mega Contrast، نسبت کنتراست غیرمنتظره ای در صفحه نمایش خواهید داشت. در بخش صوتی تلویزیون سامسونگ CU8500، از ویژگی Adaptive Sound برای بهبود کامل صدا برای بازتولید صدا با وضوح عالی در محیط پشتیبانی می شود. سیستم عامل تایزن مجهز به منوی بسیار ساده اما روان و پرسرعت است تا تجربه تلویزیون هوشمندی داشته باشید.

تفاوت سری CU با سری AU

تلویزیون های سامسونگ هر ساله دستخوش تغییراتی می شوند و با کد هایی جدید در سری های جدیدی قرار می گیرند؛ سامسونگ CU  خانواده ای اقتصادی از تلویزیون های سامسونگ می باشد که با داشتن پنل کریستالی با کیفیت و مشخصات بسیار خوب نسبت به رقیبان هم قیمت می تواند به گزینه ای جدی برای کسانی که به دنبال تلوزیون های میانرده هستند تبدیل شود. همانطور که با هم بررسی کردیم سری CU در مواردی ارتقا یافته تا بتواند جایگزینی به حق برای AU باشد که در سال 2021 در بازار عرضه شده بودند. این تغییرات را به طور خلاصه می توان به دو بخش ظاهری و باطنی تقسیم کرد:

تغییرات بخش ظاهری :

– تلویزیون های CU نازک تر و سبک تر شده اند و همچنین نوع پایه ها اندکی تغییر یافته است.

– کنترل تلویزیون ها تغییر اساسی یافته و با مدل شارژ خورشیدی جایگزین شده است.

تغییرات بخش نرم افزاری:

– بلوتوث ورژن 5.2 به کمک شما آمده تا سرعت و بازه ی اتصالات بیسیم گسترده تر باشد.

– آخرین بروزرسانی از سیستم عامل محبوب تایزن CU در دسترس قرار گرفته است.

بنابراین کیفیت دو مدل 2021 و 2022 اختلاف چندانی با هم ندارند ولی از آنجایی که سیستم عامل تلویزیون اپدیت نمی شود، پیشنهاد می شود که همیشه دنبال مدل جدیدتر باشید تا از همه امکانات تلویزیون بتوان به راتی استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *