کدام تلویزیونها آپدیت جدید سونی را دریافت خواهند کرد؟

سیستم عامل ANDROID

شاید نام آشناترین سیستم عامل ها اندروید باشد این پلت فرم توسط گول اداره می شود و همانند تلفن همراه، در تلویزیون هم برندهای مختلف به طور گسترده از این سیستم عامل استفاده میکنند. Android TV خیلی از برندهای معتبر از این سیستم عامل برای تلویزیونهای خود استفاده میکند، کمپانی سونی برای ارائه پلتفرم هوشمند خود به Android TV متصل است، با برخی از ویژگی های بسیار جذاب و گزینه های فراوان برای محتوا و بازی ها. رابط کاربری زیبا و کاملاً ساده است. اگر از طرفداران گوگل هستید، ممکن است ناب ترین تجربه تلویزیون های هوشمند گوگل را بدست آورید. هم Google Chromecast و هم دستیار صوتی Google در آن تعبیه شده است ، به اشتراک گذاری محتوا بین دستگاه ها و جستجوی همه موارد از نمایش ها و فیلم های خاص گرفته تا محتوای آنلاین آسان است. به عنوان مثال می توانید در مورد مواردی مانند آب و هوا، مسابقات ورزشی اطلاعاتی را بپرسید و می توانید محتوای سبک یا بازیگر را جستجو کنید. همچنین امکان برخی اقدامات هوشمند مانند نظارت بر ابزارهای هوشمند، سفارش محصولات یا رزرو ماشین Uber را موجود است. از مهم ترین برندهایی که از پلتفرم اندروید استفاده میکنند میتواند به تلویزیونهای سونیتلویزیونهای شیائومیتلویزیونهای هایسنستلویزیونهای فیلیپس اشاره کرد.

Google TV چیست؟ تفاوت Google TV با اندروید TV؟

Google TV یک رابط جدید برای Android TV است که از  هوش و یادگیری ماشین؛ Google Assistant و Google Knowledge Graph برای یادگیری علایق کاربر استفاده می کند. گوگل تی وی جایگزین Android TV نمی شود چون سیتم عامل نیست. اگر سیستم عامل اندروید را همانند یک خانه در نظر بگیریم، گوگل TV نوع تزیینات آن می شود. که شرکت گوگل برای پیدا کردن بهتر و راحتتر محتوای مورد نظر کاربر طراحی کرده است.

رابط کاربری جدید Android TV گوگل سرانجام به تلویزیون های Bravia TV سونی می رسد. دو هفته پیش سونی با ارسال نامه الکترونیکی به برخی از دارندگان ، به آنها گفت كه “تلویزیون Android سونی خیلی بهتر شده است”. طراحی مجدد Android TV با الهام از Google TV ، که در ماه فوریه اعلام شد ، دارای ظاهری زیبا و ویژگی های هوشمندتر است. سه برگه جدید – صفحه اصلی ، Discover ، برنامه ها که جایگزین نوار منوی قدیمی و جعبه دار می شوند و اکنون توصیه های شخصی شده ای براساس آنچه تماشا می کنید وجود دارد. هنگامی که در ژانویه از از سونی در مورد آپدیت تلویزیونهای قبل از 2021 پرسیدیم، این شرکت صاحبان Bravia را ناامید کرد و گفت که “هیچ برنامه مشخصی برای اضافه کردن UI جدید Android TV به مدل های قدیمی تر (به عنوان مثال 2020 یا قبل از آن) ندارد. سونی هنوز بیانیه رسمی نداده است ، اما پیشرفت امروز خبر خوبی برای کسانی است که یکی از تلویزیون های Bravia را در لیست زیر دارد.

لیست کامل تلویزیون های Sony Bravia تنظیم شده برای به روزرسانی Android TV:

2021: W800
2020: Z9H ، Z8H ، A9S ، A8H ، X9500H ، X9200H ، X9100H ، X9000H ، X8500H ، X810H ، X800H ، X7500H
2019: Z9G ، A9G ، A8G ، X95G ، X90G ، X87G ، X85G ، X83G ، X81G ، X80G ، W80G
2018: A9F ، Z9F ، A8F ، X90F ، X87F ، X85F ، X83F ، X80F ، X78F ، X75F ، W80F
2017: A1 ، X95E ، X94E ، X93E ، X90E ، X85E ، X82E ، X80E ، X75E

Bravia Core چیست؟

 Bravia CORE (مخفف Center of Real Entertainment) می باشد، این سرویس پخش ویدئوی جدید سونی است که از پلتفرم سونی پیکچرز برای پخش جریانی 4K با کیفیت بالا از هر دو نسخه فیلم های جدید و کلاسیک و قدیمی استفاده می کند. این ترکیبی از پخش جریانی نامحدود برای برخی از محتوا و مجموعه ای از فیلم است. همچنین ویژگی ویژه “Studio Access” وجود دارد که دارای تصاویر پشت صحنه ، صحنه های حذف شده ، مصاحبه ها و موارد دیگر است. این سرویس مختص تلویزیون های 2021 سونی است. اما مهمتر از همه، خدمات رایگان برای دارندگان تلویزیون Bravia خواهد بود. پخش جریانی و اعتبار نامحدود برای فیلم های برتر با خرید تلویزیون و ثبت نام رایگان برای حساب Bravia Core گنجانده شده است. امید است با آپدیت جدید هم این ویژگی به تلویزیونهای قدیمیتر هم وارد شود تا کاربران از  بهترین کیفیت و صدا در تلویزیون لذت ببرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *